30.5.2025
Hırvatistan, Kaštela Körfezi Köprü Projesi
Hırvatistan Karayolları (Hrvatske ceste), Kaštela Körfezi üzerinde planlanan ve 20 yılı aşkın süredir geliştirilen köprü projesi için teknik ve tasarım çözümleri üzerine uluslararası proje yarışması açtı.-Planlanan köprü, 200 metre genişliğinde ve 55 metre yüksekliğinde, dört şeritli tasarlanacak...
Hırvatistan Karayolları (Hrvatske ceste), Kaštela Körfezi üzerinde planlanan ve 20 yılı aşkın süredir geliştirilen köprü projesi için teknik ve tasarım çözümleri üzerine uluslararası proje yarışması açtı. Proje, Split şehrinin yeni ulaşım aksı olarak A1 otoyolu ile şehir içi feribot limanını bağlayacak ve Dalmaçya iç kesimlerini şehir merkezine entegre ederek bölgedeki trafik yükünü önemli ölçüde hafifletmeyi hedefliyor. Kaštela Körfezi Köprüsü, “Split’e Yeni Giriş” projesinin kritik bir parçası olarak, Vučevica kavşağı ile feribot limanı arasında yaklaşık 9 kilometrelik devlet yolunun bir kısmı. Proje, 2019’dan beri Hırvatistan Cumhuriyeti’nin stratejik yatırımları listesinde yer alıyor ve Avrupa Birliği’nin Trans-Avrupa Ulaşım Ağı (TEN-T) kapsamında Baltık-Jadran koridorunun güney ucunu güçlendirecek. Böylece Split ve Dalmaçya, Avrupa’nın ana ulaşım ağında daha görünür bir pozisyona kavuşacak. Planlanan köprü, 200 metre genişliğinde ve 55 metre yüksekliğinde serbest geçiş imkânı sunacak şekilde tasarlanacak. Ayrıca, dört şeritli olup, üzerinde yaya ve bisiklet yolları da bulunacak. Yapının mimari ve mühendislik çözümleri deniz çevresinin zorlu koşullarına ve bölgenin deprem risklerine uygun olarak geliştirilecek. “Split’e Yeni Giriş” projesi üç aşamada tamamlanacak: İlk aşamada Vučevica kavşağından Kaštela’ya kadar olan yaklaşık 8 kilometrelik yol ve Kozjak tüneli inşa edilirken; ikinci aşamada Kaštela Körfezi köprüsü ve çevresindeki yol yapımı yer alacak. Üçüncü aşama ise şehir içi ulaşım koridorlarının iyileştirilmesine odaklanacak. Mevcut olarak birinci aşamada 80 milyon Euro değerinde inşaat çalışmaları devam ederken, köprü için açılan teknik-tasarım yarışmasıyla hem yerli hem de uluslararası uzmanlardan yenilikçi ve estetik çözümler bekleniyor.
Yıllık Rapor