haber
Kullanıcı Adı
Şifre

Yap-İşlet-Devret (BOT)   Ulaştırma

6.8.2019

AYGM, 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi (I)

Proje için ilk aday ortaklık belli oldu. Marmaray'ın yapımcısı GAMA Holding, 3 Katlı Tünel Projesi için Çinli CSCEC ve CICG firmaları ile Mutabakat Zaptı imzaladığını açıkladı...

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü'nün (AYGM) Yap-İşlet-Devret (YİD) modelli ihale açması beklenen yeni dev projesi 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi için ilk aday ortaklık belirlendi.

İstanbul Boğazını denizaltından demiryolu tüneliyle birleştiren ve 2013 yılında işletmeye açılan Marmaray'ın yüklenicisi GAMA Holding, yine İstanbul'da yapılacak Üç Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi için bu sefer Çinli firmalarla ortaklık anlaşması imzaladığını açıkladı. 

GAMA Holding ile CSCEC ve CICG arasında Ankara'da Mutabakat Zaptı imzalandı:

GAMA Holding'ten yapılan açıklamaya göre, Üç Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nin yatırımı ve yapımı için dünyanın en büyük firmalarından Çinli China State Construction Engineering Corporation Limited (CSCEC) ve China Investment & Construction Group Holdings Limited (CICG) firmaları ile 26 Temmuz 2019’da GAMAHolding'te Mutabakat Zaptı imzalandı.  Şirketler, bu anlaşma ile Üç Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesinin yatırımında ve yapımında yer almayı hedefliyor.

Bilindiği gibi, AYGM 3 Katlı Tünel Projesi için yapım ihalesi hazırlıklarını alternatifli olarak tamamlamıştı ve Cumhurbaşkanlığı'ndan ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'ndan ihale açılmasına yönelik talimat beklemekteydi.

En son Nisan ayında Proje ile ilgili yapılan açıklamada, Güney aks güzergahına karar verildiği bildirilmişti. 3 Katlı Tünel projesinde tünel çapının 17 metre civarında olacağı, boğaz zeminin tünel üzerinde 14 barlık bir basınç oluşturacağı, buna dayanıklı TBM yapılması gerekeceği bildirilmişti.

Projenin karayolu güzergahı hakkında şu bilgiler verilmişti; "Hasdal Kavşağı'ndan başlayarak, iki katlı kesitle Avrasya Tüneli, Gayrettepe Zorlu Center'ın oradan şaft marifetiyle geçiş tünelinden sonra 3 katlı kesite geçiş olacak, Anadolu yakasında ise Soğuksu civarında bir yerde yine iki katlı bir kesite döndükten sonra Çamlık kavşağında yüzeye çıkacak şekilde karayolu oluşacak. 16 km 2x2 bir karayolu olacak. Bunun 4.3 km'lik kısmı boğazın altındaki kesit olacak. Bunun dışında iki yakadaki iki katlı kesitlerle birlikte toplam geri kalan kısım 11 km civarında olacak. Kuzey Marmara Otoyolu'na, E5'e nasıl bir bağlantı verileceğini de KGM ile çalıştık. Çamlık kavşağına, Şile kavşağına da nasıl bağlayacağımızı detaylandırdık. Fiziksel açıdan her şeyi hazırladık."  TEBA:1914/ 17 Nisan 2019.

Yıllık Rapor