haber
Kullanıcı Adı
Şifre

Karayolları   Yap-İşlet-Devret (BOT)

18.10.2018

KGM, Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyol Projesi

İstanbul'da yapılan Karayolları, Köprüler ve Tüneller İhtisas Fuarı'nda "1915 Çanakkale Köprüsü Projesi" anlatıldı.-İnşaat süresi 5 yıl, 6 ay, işletme süresi 10 yıl, 8 ay, 12 gün olan Proje'de görevli şirket ÇOK A.Ş.'nin (Daelim, Limak, SK E&C, Yapı Merkezi), inşaat çalışmalarını sürdürdüğü Çanakkale Köprüsü 2023 m ile dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü olup, Japonya'daki Akashi-Kaikyo Köprüsü'nden 32 m Çin'deki Xihoumen Köprüsü'nden ise 373 m daha uzun oluyor...

Türkiye'de Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle yapım çalışmaları görevli şirket ÇOK A.Ş. (Daelim, Limak, SK E&C, Yapı Merkezi) tarafından sürdürülmekte olan "Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi Malkara-Çanakkale (1915 Çanakkale Köprüsü Dahil) Kesimi" Projesi'nin sunumu, şirketin Genel Müdürü Mustafa Tanrıverdi tarafından 3 Ekim 2018 tarihinde İstanbul'da yapılan Karayolları, Köprüler ve Tüneller İhtisas Fuarı'nda yapıldı. 

Türkiye'nin en büyük finansmanlı köprü projesi olarak takip edilen ve inşa edildiğinde dünyanın en büyük orta açıklıklı köprüsü unvanını alacak olan Çanakkale Köprüsü Projesi'nin YİD Modelli sözleşmesinin 16 Mart 2018 tarihinde yürürlüğe girmesiyle birlikte inşaat çalışmalarının hızlandığını bildiren Genel Müdür Tanrıverdi, Proje'nin inşaat süresinin 5 yıl, 6 ay ve işletme süresinin de 10 yıl, 8 ay, 12 gün olduğunu, böylece toplam sözleşme süresinin 16 yıl, 2 ay,12 gün olarak belirlendiğini ifade etti. 

Genel Müdür Mustafa Tanrıverdi'nin sunumunda projedeki şu önemli bilgiler ve gelişmeler izleyicilere anlatılarak, YİD modelli Proje'nin önemi bir kez daha vurgulandı. TEBA olarak gelişmelerini başından beri duyurduğumuz ÇOK A.Ş.'nin yürüttüğü ve işleteceği dünyanın 2023 m ile en uzun orta açıklıklı asma köprüsü projesi inşa edildiğinde, Japonya'daki Akashi-Kaikyo Köprüsü'nden 32 m Çin'deki Xihoumen Köprüsü'nden ise 373 m daha uzun olacak. Şimdi sizlere Tanrıverdi'nin sunumundan önemli kısımları aşağıda veriyoruz:

Proje'nin Danışmanları:

Proje'nin aşağıdaki konuları itibarıyla sponsor ve kreditör danışmanları şöyle oluyor:

Konu Sponsor Danışmanları Kreditör Danışmanları
Trafik Leigh Fisher Arup
Çevresel ve Sosyal  ERM GMBH Arup
Sigorta JLT Marsh
Hukuk GSI, Shearman&Sterling LLP VERDİ, Clifford Chance
Teknik ---- Mott MacDonald

Malkara-Çanakkale Otoyolu Teknik Karakteristiği:

2x3 şeritli, toplam 88 km otoyol, 13 km bağlantı yolu, 4 adet viyadük, 12 adet kavşak, 4 adet otoyol hizmet tesisi, 2 adet bakım işletme merkezi, 7 adet ücret toplama istasyonu.

- Kule yüksekliği deniz seviyesinden itibaren 318 m 

- Keson temelleri alt kotları Asya kesonu: -45m, Avrupa kesonu: -37 m

Orta Açıklıklarına Göre Benzer Asma Köprüler:

Köprü Bulunduğu Yer Orta Açıklık (m)
1915 Çanakkale Köprüsü Çanakkale 2023
Osmangazi Köprüsü İzmit 1550
Yavuz Sultan Selim Köprüsü İstanbul 1408
Fatih Sultan Mehmet Köprüsü İstanbul 1090
15 Temmuz Şehitler Köprüsü İstanbul 1074
Akashi - Kaikyo Köprüsü Japonya 1991
Xihoumen Köprüsü Çin 1650
Great Belt Köprüsü Danimarka 1624
Yi Sun-Sin Köprüsü Güney Kore 1545

Kredi Kuruluşları:

Türk Bankaları:

- Yapı Kredi Bankası

- Garanti Bankası

- İş Bankası

- Akbank

- Finans Bank

- Vakıf Bank

Uluslararası Bankalar:

- ICBC

- BOC

- Siemens Bank

K-SURE Güvenceli

- Natixis

- Standard Chartered

- ING

- Shinhan

- Intesa

- DZ Bank

- Samsung Life Insurance

- KEB HANA

K-EXIM Garantili

- Standard Chartered

- ING

- ICBC

- BOC

- Deutsche Bank

- KEB HANA

- Shinhan

K-EXIM Doğrudan

EKF Garantili

- ING

ICIEC Güvenceli

- ING

İslami Finansman

- KFH

- Kuveyt Türk

Tasarım Çalışmaları:

1915 Çanakkale Köprüsü Tasarım Yüklenicisi: COWI

Bağımsız Tasarım Denetçisi: Arup&AAS-Jakobsen

Malkara-Çanakkale Otoyolu Tasarım Yüklenicisi: Yüksel Proje

Sizlere daha önce konuya yönelik verdiğimiz haberimizde Çanakkale Köprüsü Projesi için, Dünyanın en büyük test alanına sahip Çin Güneybatı Jiaotong Üniversitesinde yapılan rüzgar tüneli testi çalışması bilgisayar ölçümleriyle kaydedilmiş olduğunu ve bunların detaylı olarak analiz edileceğini bildirmiştik. Bu haberimizde rüzgar tüneli testi çalışmasında 300 km/h hızını aşan rüzgar hızında bile çok küçük titreşimler gözüktüğünü ifade etmiştik. Çanakkale Köprüsü'nün istenen rüzgar performansını sağladığını belirtmiştik TEBA:11 Eylül 2018.

Yıllık Rapor