haber
Kullanıcı Adı
Şifre

Demeçler   Konferanslar   Demiryolları

8.5.2018

Dünya Yüksek Hızlı Demiryolu Kongresi ve Fuarı (I)

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan: "Son 15 yılda demiryolu sektörüne toplam 18,5 milyar Euro yatırım yaptık. Bunun 4,7 milyar Euro'sunu yüksek hızlı demiryolu projeleri, 715 milyon Euro'sunu ise hızlı demiryolu projeleri için harcadık. Türkiye Çin'den sonra en fazla demiryolu inşaatı devam eden ülke. 2023 yılına kadar demiryolu sektörüne 39 milyar Euro daha yatırım yapacağız"...

Uluslararası Demiryolu Birliği (UIC) tarafından 10.'su düzenlenen Dünya Yüksek Hızlı Demiryolu Kongresi ve Fuarı, Başbakanlık himayelerinde ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın desteği ile Ankara'da Congresium'da 8-11 Mayıs 2018 tarihlerinde yapılıyor.

Kongrenin açılışında konuşan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Türkiye'nin, konumu itibarıyla Asya, Avrupa, Akdeniz ve Karadeniz havzasının bulunduğu bölgenin kesişme noktası olduğunu, Tarihi İpek Yolu'nun da kalbi konumunda olduğunu vurguladı.

"Gebze-Halkalı Demiryolu proje çalışmalarında sona gelindi":

Türkiye'de devam eden hızlı tren hattı yatırımları hakkında bilgi veren Arslan, Ankara-Sivas yüksek hızlı tren hattının gelecek yıl, Ankara-İzmir yüksek hızlı demiryolu hattının da iki yıl içinde tamamlanmasının planlandığını belirtti. Halkalı'dan Kapıkule'ye kadar yaklaşık 230 kilometrelik hızlı tren hattında ihale süreçlerinin devam ettiğini belirtti. İstanbul'daki banliyo hatlarının metro standartlarına getirilmesi ve yüksek hızlı trenler için bir hat daha yapılması çalışmalarını yıl sonunda bitireceklerini bildirdi. Arslan, Asya ile Avrupa arasında artacak yük hareketine hizmet edecek İstanbul'daki ikinci koridor olan Gebze-Sabiha Gökçen Havalimanı-Yavuz Sultan Selim Köprüsü-3. Havalimanı-Halkalı demiryolu için de proje çalışmalarında son aşamaya gelindiğini belirtti.

Türkiye'de işletmede olan yüksek hızlı tren hattının 1.213 kilometreye ulaştığını ifade eden Arslan, 3.798 kilometrede inşanın, 11.582 kilometrelik demiryolu hattında da yapım, ihale ve projeçalışmalarının sürdüğünü dile getirdi. Arslan, Türkiye'deki demiryolu ağının yüzde 90'ını yenilediklerini, elektrikli ve sinyalli hatları yüzde 100 artırdıklarını belirterek, şöyle devam etti: "Hedefimiz 2023'e giderken bütün hatlarımızı elektrikli ve sinyalli hale getirmek, böylece demiryolu sektöründen elde ettiğimiz işletme verimliliğini azami seviyeye çıkarmak. Eş zamanlı olarak ülkemizde demiryolu endüstrisinin oluşması için bölge pazarını da dikkate alarak, özel sektörle sanayi tesisleri kurmak ve üretime geçmek anlamında önemli mesafe kat ettik."

"Son 15 yılda demiryolu sektörüne toplam 18,5 milyar euro yatırım yaptık":

Sivas, Adapazarı ve Eskişehir'e "demiryolu endüstrisi kenti" kimliği kazandırıldığına işaret eden Arslan, Eskişehir'de milli yüksek hızlı tren, Adapazarı'nda milli elektrikli ve dizel tren setleri, Sivas'ta da milli yük vagonu üretecek altyapı oluşturduklarını bildirdi.
Arslan, son 15 yılda demiryolu sektörüne yapılan toplam yatırımın 18,5 milyar Euro olduğuna dikkati çekerek, bunun 4,7 milyar Euro'sunu yüksek hızlı demiryolu projeleri, 715 milyon Euro'sunu ise hızlı demiryolu projeleri için harcadıklarının altını çizdi. 

Türkiye'nin Çin'den sonra en fazla demiryolu inşaatı devam eden ülke olduğunu bildiren Arslan, "2023 yılına kadar demiryolu sektörüne 39 milyar Euro daha yatırım yapacağız. Bu tutarın yüzde 80'i olan yaklaşık 31 milyar Euro'yu yüksek hızlı ve hızlı demiryolu projeleri için planladık. Yeni açılacak hatlarımızla ülkemizin dört bir yanını yüksek hızlı ve hızlı tren hatlarıyla bağlamış olacağız" dedi. 

TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın:

TCDD Genel Müdürü ve UIC Ortadoğu Bölge Başkanı İsa Apaydın da, dünyada bugün yaklaşık 41.000 kilometre yüksek hızlı hat işletildiğini, bu rakamın, yakın zamanda 80 bin kilometreye çıkacağını belirtti. Apaydın, Kongre'de yüksek hızlı demiryolu hatlarını yapmak kadar yapım ve bakım maliyetlerinin nasıl düşürüleceği ve sürdürülebilirliğin nasıl sağlanacağının tartışılacağını bildirdi. Sürdürülebilir bakım yönetiminin nasıl sağlanacağına ilişkin görüş alışverişinde bulunulacağını vurgulayan Apaydın, "Bunu bilet ücretlerine yansıtarak diğer modlarla nasıl rekabet ederiz sorularının cevaplarını bulmaya yoğunlaşacağız" dedi. Apaydın, iki yılda bir tekrarlanan Kongrenin bu coğrafyada ilk kez Türkiye'de düzenlenmesinin büyük bir onur kaynağı olduğunu belirterek, "Ülkemizde başarılı bir şekilde uygulanan yüksek hızlı demiryolu işletmeciliğinin tüm komşu ülkelere örnek olduğuna memnuniyetle şahit oluyoruz" dedi.

Yıllık Rapor