haber
Kullanıcı Adı
Şifre

Limanlar   Demeçler   Karayolları   Yap-İşlet-Devret (BOT)   Ulaştırma

15.1.2018

AYGM, Kanal İstanbul Projesi

Ulaştırma Bakanı Arslan: "45 kilometrelik Küçükçekmece-Sazlıdere-Durusu koridoru Kanal İstanbul Projesi'nin güzergahı olarak tespit edildi"...

Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'ın ve Başbakan Binali Yıldırımın'ın önceliklerinde olan ve bizzat ilgilendikleri, dünyanın yeni metropolü İstanbul'un en büyük projesi olacak Kanal İstanbul Projesi'nin son gelişmelerini, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan açıkladı. 

Bakan Arslan, Ağustos 2017 tarihi itibarıyla 5 alternatif güzergah üzerinde çalışmalarına başlanan Proje'nin güzergahını, "45 kilometrelik Küçükçekmece-Sazlıdere-Durusu koridoru Kanal İstanbul Projesi'nin güzergahı olarak tespit edildi" diyerek duyurdu.

Bir basın toplantısı düzenleyen Bakan Arslan, alternatif güzergahlar üzerinde deprem risk değerlendirmelerinin yapıldığını, çevresel koşulların tespit edildiğini, maden ve sit alanlarının, yer altı ve yer üstü toprak ve su kaynaklarının incelendiğini hatırlatarak, tüm bu çalışmalarda elde edilen veriler doğrultusunda, güzergahın; Küçükçekmece, Sazlıdere, Durusu Hattı yani yaklaşık 45 kilometrelik bir alan olarak belirlendiğini kaydetti. 

"Bu sene içinde YİD ve karma bir KÖİ modeli ile ihale sürecini bitirip, kazma vurmayı hedefliyoruz":

Bakan Arslan, güzergah ile ilgili şu açıklamaları yaptı:

"En kuzeyde D-20 Karayolu, ki 3. Havalimanı'nın bulunduğu yerden 14 kilometresini bitirip hizmete vermiştir, Çatalca'ya kadar 3 gidiş 3 geliş şeritli hale getirilme çalışması da Ağustos ayında bitirilmiş olacak. Bitirdiğimiz 125 kilometrenin dışında Avrupa tarafında Kınalı'dan Tem'e bağlıyoruz, Anadolu Yakası'nda Akyazı'ya bağlıyoruz. Yine Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden geçip, hızlı tren hattında olacak. En güneyde de D-100 Karayolu güzergahı olacak. Marmara tarafındaki 3 tane geçişi Marmaray'da olduğu gibi batırma tüple Küçükçekmece Gölü'nün altından geçirmeyi hedefliyoruz. Kanal İstanbul'dan kaynaklı yarma yaptığımızdan viyadük gerektiren geçişler olmayacak. 

Bütün bu çalışmalar sonucunda ülkemizin Trakya tarafından olası bütün etkileşimler, kentsel dönüşümle dahil etkileşimler dikkate alınarak güzergah oluşturuldu. Bundan sonra artık çalışmalarımız Küçükçekmece, Sazlıdere, Durusu üzerinden devam ettirilecek. Bu sene içinde Yap-İşlet-Devret (YİD) ve karma bir Kamu Özel İşbirliği (KÖİ) model ile ihale sürecini bitirip, kazma vurmayı hedefliyoruz. Kanal kesiti kesinleştirilecek. En kolay en temiz Kanal İstanbul ile birlikte su yolu taşımacılığını da dikkate aldığımızda etrafındaki kentsel dönüşümü de yapacağız. O kadar büyük bir projede finansal bir rakam daha bitirmeden sizi de bizi de yanıltabilir. Ama Türkiye'nin bugüne kadarki en büyük projesi olacak."

Yıllık Rapor