haber
Kullanıcı Adı
Şifre

Limanlar   Demeçler   Demiryolları

5.9.2017

UDH Bakanı Arslan'dan Önemli Açıklamalar

UDH Bakanı Ahmet Arslan; "Kanal İstanbul Projesi ile İstanbul Boğazı'ndaki yaşam ve kültürel varlıkları tehdit eden gemi trafiği minimize edilerek, boğazın her iki girişinde yoğun trafiğe maruz kalan gemilere alternatif geçiş imkanı sağlanacak.-Planlama çalışması yaptığımız, gerek ihale hazırlıkları yapılan, gerek projeleri hazırlanan 7 lojistik merkezinin daha çalışması sürüyor olup, ülkemize 21 lojistik merkezi kazandırmış olmayı hedefliyoruz"...

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme (UDH) Bakanı Ahmet Arslan, geçtiğimiz günlerde yaptığı açıklamasında ulaştırma sektörünün en önemli bileşenlerinden birisinin su yolları ve denizcilik alanı olduğunu belirterek,  Türkiye'nin su yollarını geliştirerek lojistik sektörünü güçlendirecek,  İstanbul Yeni Havalimanı gibi büyük projelerle entegre olacak,  İstanbul Boğazı'nın trafik yükünü hafifleterek, buradan tehlikeli madde taşıyan tankerlerden dolayı olası felaketi önleyecek yeni su yolu projesini hayata geçirmek için çalışmalarına başlandığını kaydetti.

Kanal İstanbul Projesi'nin güzergahının netleştirilmesi ve kesitlerinin ortaya konulması için etüt proje sözleşmesinin imzalandığını açıklayan Arslan; Etüt, Proje ve Danışmanlık Hizmetleri Teknik Şartnamesi'nin hazırlanması için izlenecek yöntem/strateji, görev, yetki ve sorumluluklar, mühendislik çalışmaları, diğer faaliyetler ve bu faaliyetlerin iş planlamasının bu şartnameyle belirlendiğini ifade etti. Arslan, “Proje alanı alternatif güzergahları değerlendirilmiş olup, en ideal güzergah tespit edilmeye çalışılmıştır. Kanal koridoru yaklaşık 43 kilometre olup, Kanal kesiti ve kesin güzergahı etüt proje ve danışmanlık hizmetleri sonunda belirlenecek." dedi.

Bakan Arslan, ayrıca Proje alanında Bakanlık tarafından 162 zemin sondaj çalışması yapıldığını belirterek, İstanbul Büyükşehir Belediyesinin (İBB) imar plan çalışmalarını, TOKİ'nin çevre düzenleme çalışmalarını yaptığını, bazı üniversitelerin de raporlar hazırladığını aktardı.

Arslan, söz konusu sözleşme kapsamında Bakanlıkça yürütülecek çalışmalar hakkında şu bilgileri verdi: "Ekolojik, çevresel ve mühendislik ve Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) etki analizinin yapılması,  Karadeniz,  Marmara ve  Ege denizlerindeki su hidrodinamiği ve akış rejimlerinin incelenecek, yapılan saha çalışmalarına ilave geoteknik, jeolojik, hidrojeolojik, jeofizik gibi çalışmalar yapılacak, benzer projelerin mühendislik teknolojilerinden faydalanılarak, fizibilite raporu hazırlanacak, kamulaştırmayla ilgili hususlar belirlenecek, yapım işleri için ihale dosyaları hazırlanacak, Kanal  İstanbul Projesi'nin diğer ulaşım modlarıyla entegre bölgeleri belirlenecek".

Hatırlanacağı gibi, Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü'nce (AYGM) Temmuz ayı ortalarında Kanal İstanbul Projesi'nin fizibilite etüdü yapım işleri için Kamu İhale Kanunu'nun 21/b Maddesi gereğince 1 yerli ve 2 uluslararası firmadan pazarlık usulüyle ihale tekliflerinin istendiğini duyurmuştuk TEBA:1827/ 4 Ağustos 2017. Yaklaşık maliyeti  36,7 milyon TL olan ihale için 3 firmadan teklif istenmiş ve 34,9 milyon TL'lik teklifi ile ihaleyi kazanan Yüksel Proje firması ile 3 Ağustos 2017 tarihinde mukavele imzalanmıştı.

Kars Lojistik Merkezi ve Demiryolu Bağlantı Hattı Projesi:

UDH Bakanı Arslan ayrıca, inşaatı devam etmekte olan Kars Lojistik Merkezi ile yapımı devam eden diğer lojistik merkezleri hakkında bilgi verdi.

Bakan Arslan; "Planlama çalışması yaptığımız, gerek ihale hazırlıkları yapılan, gerek projeleri hazırlanan 7 lojistik merkezinin daha çalışması sürüyor. Böylece ülke genelinde 21 lojistik merkezi kazandırmış olacağız. Bu, Türkiye'deki elleçlenen yük kapasitesine 35 milyon ton ilave yük kapasitesi eklemek demek ve yaklaşık 10 milyon metrekare de lojistik alan oluşturmak demek." açıklamalarında bulundu.

Arslan, lojistik merkezlerinden bir tanesinin de Erzurum'a yapıldığını ve kısa sürede tamamlanacağını belirterek, Kars Lojistik Merkezi'nin inşaat olarak yüzde 25 seviyesine geldiğini ve Proje'nin 2018 yılı Ekim ayında bitirilmesinin hedeflendiğini kaydetti. Arslan; "Bu sene içinde açılmış olacak Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi'yle ülkemizdeki yüklerin Avrupa'ya buradan Orta  Asya'ya gitmesine aracılık edecek  Kars Lojistik Merkezi birbirini tamamlayan iki proje olacak." dedi.

Hatırlanacağı gibi, Kars Paşaçayır OSB Lojistik Merkezi ve Demiryolu Bağlantısı yapım işi ihalesini Akkol Madencilik+Elron İnşaat Ortaklığı kazanmış, iş ortaklığı ile 94,3 milyon TL'lik mukavele imzalanarak, yürürlüğe alınmıştı TEBA:1811/ 11 Nisan 2017. Asya ile Kafkasları birbirine bağlayacak yaklaşık 2 bin km’lik “Transasya Demiryolu”nun bir parçası olacak olan “Türkiye-Gürcistan-Azerbaycan” Demiryolu Projesi'nin ilk test sürüşü 19 Temmuz'da Bakan Ahmet Arslan'ın katılımıyla yapılmıştı TEBA:1825/ 20 Temmuz 2017.

Yıllık Rapor