haber
Kullanıcı Adı
Şifre

Ulaştırma   Metro Projeleri

24.4.2017

İBB Başkanı Kadir Topbaş'dan Önemli Açıklamalar

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Topbaş, İstanbul’daki yeni metro hatlarının ihale süreçlerinin tamamlandığını ve yakın zamanda söz konusu hatlar için yapım çalışmalarının başlayacağını kaydetti...

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Kadir Topbaş, 2016 Yılı Faaliyet Raporu’nun oy çokluğuyla onaylandığı İBB Meclisi’nde açıklamalarda bulundu.

Başkan Topbaş, İstanbul’daki yeni metro hatlarının ihale süreçlerinin tamamlandığını ve yakın zamanda söz konusu hatlar için yapım çalışmalarının başlayacağını belirtti. Yeni metro hatlarının Başakşehir-Kayaşehir, Bağcılar-Kirazlı-Küçükçekme–Halkalı, Kaynarca-Pendik Tuzla, Çekmeköy-Taşdelen-Sultanbeyli ve Ümraniye-Ataşehir-Göztepe olarak belirlendiğini söyleyen Topbaş, “Esasında 6 hat ihaleye çıkmıştık, bir tanesine itiraz edildiği için bekliyor” dedi.

Hatırlanacağı gibi, İBB, Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt Metro Hattı İnşaat ve Elektromekanik İşleri yapımı için 12 firma-iş ortaklığı ön yeterlilik başvurusunda bulunmuştu TEBA:1809/ 31 Mart 2017. Ön yeterlilik değerlendirmeleri devam ediyor.

Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli Metro Hattı ihalesinde Doğuş İnşaat+Özaltın İnşaat+Yapı Merkezi, Kaynarca-Pendik-Tuzla Metrosu için Alsim Alarko+Cengiz İnşaat ve Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metrosu ihalesinde Gülermak Ağır Sanayi A.Ş.+Nurol İnşaat ortaklığı ile mukavele imzalanmıştı TEBA:1811/ 14 Nisan 2017.

Avrupa Yakası Raylı Sistem Müdürlüğünün Kirazlı-Halkalı Metrosu inşaat ve elektromekanik işler ihalesinde Makyol İnşaat+Astur İnşaat+IC İçtaş İnşaat+ Kalyon İnşaat İş Ortaklığı, Başakşehir-Kayaşehir Metro Hattı inşaat ve elektromekanik işler ihalesinde ise Özgün Yapı+Söğüt İnşaat+Şenbay Madencilik İş Ortaklığı ile mukavele imzalanmıştı TEBA:1811/ 14 Nisan 2017

Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metro Projesi:

İnşaatı devam eden 180 km metro hattı olduğunu söyleyen Kadir Topbaş, Haziran 2012’de temeli atılan ve 38 ayda tamamlanması planlanan ancak hala açılmayan Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy hattının gecikme nedeninin öngörülemeyen teknik nedenlerden kaynaklandığını kaydetti. Hattın daha güvenli olması açısından sürücüsüz yaptıklarını ve bu teknolojinin Türkiye’de de ilk defa uygulanacağını belirten Topbaş, “Test sürüşleri 3 aydır devam ediyor. Üsküdar–Ümraniye-Çekmeköy hattı gecikti. Öyle bir mekanizma ki, 850 kişinin çalışması gereken o hatta kimse çalışmayacak. İleride aksaklık olmasın diye, güvenlik noktaları oluşturmak açısından çok iyi ölçümler yapmanız gerekiyor. Bir başladığınız zaman bir daha durma şansınız yok. Sonuçlandığı zaman, güvenlik sınırları belirlendiği zaman devreye alıp İstanbullulara hizmetine sunacağız” dedi.

Hatırlanacağı gibi, Doğuş İnşaat ve Ticaret A.Ş.'nin üstlendiği ve ilk sürücüsüz metro olacak olan Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metro hattına ilişkin test sürüşleri başladığını ve hattın 30 Ağustos’ta hizmete açılmasının beklendiğini bildirmiştik. Anadolu Yakası ulaşımında önemli rol oynayacak 20 km'lik Metro hattı, 16 istasyon, depo sahası ve depoya bağlanan 2 bin 750 metre tünelden oluşacak TEBA:1811/ 11 Nisan 2017.

İBB, Sefaköy-Halkalı-Başakşehir Havaray Hattı Projesi:

Üsküdar-Çekmeköy Metrosu’nun Üsküdar-Yamanevler arasındaki 9 istasyonu mayıs ayında açacaklarını bildiren, Topbaş, şunları kaydetti:  “Bu hattın devamı olacak iki hattımızın ihalesini de yaptık. 6,9 km'lik Hastane-Sarıgazi-Taşdelen-Yenidoğan Metro Hattı. 10,9 km'lik Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli Metro Hattı. Bu Hat Sabiha Gökçen Havalimanına kadar ulaşacak. Ayrıca, 15 km Sefaköy-Halkalı-Başakşehir Havaray Hattı ile Kayaşehir metrolarının da temelleri atılacak. Ümraniye’den Göztepe’ye metro yapıyoruz. Önemsediğimiz metro projelerinden biri de İncirli ve Göztepe’den Kadıköy’e gidecek hat. Havaray, İstanbul ulaşımı için önemli bir ulaşım projesi. 87 km’lik bir havaray projemiz var. 2019 sonunda raylı sistemlerin oranı yüzde 28’e ulaşacak. Bu önemli bir rakam, böylece Londra ile Paris’i geride bırakıyoruz. 3. Havalimanı’ndan kent içine erişim noktasında Ulaştırma Bakanlığı’nın yapmakta olduğu Gayrettepe’den itibaren bir metro var. Bizim de buna ilaveten yapacağımız Vezneciler’den Arnavutköy’e ve 3. Havalimanına gidecek metro hattımız var”.

Alsim Alarko'nun kazanmış olduğu ihale sonucuna ilişkin ikinci sırada teklif sunan Doğuş İnşaat, İBB'ye itiraz hakkını kullanmıştı TEBA:1810/ 7 Nisan 2017.  

Haliç-Unkapanı Karayolu Batırma Tüp Tünel Projesi:

Kadir Topbaş, ayrıca; “İhalesini yaptığımız Haliç Sualtı Karayolu Tüneli ile Tarihi Yarımada’yı Beyoğlu ile birleştireceğiz. Deniz seviyesinin 8,5 metre altına inşa edilecek. Toplam 6 şeritlik köprü 900 metre uzunluğunda olacak. Haliç çevresine yeni rekreasyon ve yeşil alanlar kazandırılacak. Perşembe Pazarı bölgesi yeniden düzenlenecek. Atatürk Köprüsü (Unkapanı) kaldırılacak. Hedefimiz 8 bin 316 otopark ile 1 milyonluk kapasiteye ulaşmak. 24 adet aktarma alanı ve 6 adet otogar planladık. İstinye- Çubuklu Feribot Hattı devreye girdi ve sadece 8 dakika sürüyor. Boğaz ve kıyılardaki deniz taşıtlarının düzenli parklanması gerekiyordu. Bunun için İstinye ve Tarabya’da tekne park projesi hayata geçti. Ayrıca yeni kruvaziyer liman planları var” dedi.

Hatırlanacağı gibi, İBB'nin pazarlık usulü ile ihaleye açtığı 2016/210419 numaralı Haliç-Unkapanı Karayolu Tüp Geçiş anahtar teslim yapım ihalesinde, 22 Mart 2017 tarihinde ikinci ve son tur teklifleri alınmış, en düşük toplam teklifi 2.098.942.455 TL ile Yapı Merkezi-STFA-ASL İnşaat grubu sunmuştu. İhalede yaklaşık maliyet 2.039.592.961,59 TL olarak belirlenmişti TEBA:1808/ 22 Mart 2017.

Yıllık Rapor