haber
Kullanıcı Adı
Şifre

Karayolları   Yap-İşlet-Devret (BOT)

20.3.2017

KGM, Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyol Projesi

Proje'nin temeli atıldı.-Cumhurbaşkanı Erdoğan, "5 yıl sonra bu köprünün açılışına geliyoruz. Bu köprü dünyanın bir numarası oluyor"...

Yapı Merkezi İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Arıoğlu, "Mühendislik bilgileri içinde en iyileri alıp buraya tatbik etmeye çalışıyoruz. Bizim arkamızdan gelen köprülere bilimsel ışık tutacak bir sonuç ortaya çıkabilir"...

Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Özdemir, "Dünyanın en büyük proje firmaları tarafından hazırlanan bir proje olacak.-Önümüzdeki 4 yılda tamamlamayı hedefliyoruz"...

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme (UDH) Bakanlığı'na bağlı Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) ile Çanakkale Köprüsü yatırımını Yap-İşlet-Devret (YİD) modeli ile üstlenecek Yapı Merkezi-Limak-Daelim ve SK firmalarından oluşan Ortak Girişim ile beklenen mukavelenin imzalanmasının ardından, Lapseki ilçesi Şekerkaya mevkisinde 18 Mart 2017'de temel atma töreni düzenlendi.

Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan törene telekonferans ile katılarak, "5 yıl sonra bu köprünün açılışına geliyoruz. Bu köprü dünyanın bir numarası oluyor. Aynı şekilde İstanbul'da dünyanın bir numaralı havalimanını yapıyoruz. 2023'de 150 milyon yolcu kapasitesine ulaşacak. Dünyada bunların eşi benzeri yok." dedi.

Başbakan Binali Yıldırım da "Adeta geçmişten geleceğe bir köprü kuruyoruz. Bugün Avrupa ve Asya'yı 6. kez birleştiriyoruz. 1915 Çanakkale Köprüsü ile artık 45 dakikada geçilen boğaz 3-4 dakikada geçilecek." diye konuştu.

UDH Bakanı Ahmet Arslan da "Bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da sadece Çanakkale’nin değil, ülkemizin 81 ilinde insanımızın hayatını kolaylaştırmak adına bütün projeleri, tek tek hayata geçireceğiz." dedi.

Hatırlanacağı gibi, Ortak Girişim ile beklenen mukavele, 16 Mart 2017 tarihinde UDH Bakanı Ahmet Arslan ile Güney Kore Cumhuriyeti Arazi, Altyapı ve Ulaştırma Bakanı Ho-In Kang'ın katılımıyla düzenlenen tören ile imzalanmıştı TEBA:1807/ 16 Mart 2017. Karayolları Genel Müdürlüğü'nün (KGM) yaptığı ihaleye Türk-G.Kore Ortak Girişimi 10 milyar 154 milyon TL yatırım bedeliyle 16 yıl 2 ay 12 gün işletme süresi teklif etmiş, bu grubu ikinci sırada 17 yıl 10 ay 24 gün işletme süresi teklif eden Türk-Japon Ortak Girişim grubu izlemişti. İhaleye teklif sunan diğer gruplar ise IC İçtaş+Astaldi (İtalya), Cengiz+Kolin+CRBC (Çin) Ortak Girişimleri olmuştu (TEBA:1800/ 26 Ocak 2017).

"Dünyanın en aerodinamik köprüsü olacak"

Yüklenici firmalardan Yapı Merkezi İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Barış Arıoğlu basın mensuplarına açıklamalarda bulundu. Arıoğlu, 1915 Köprüsü'nün dünyanın en uzun asma ve en aerodinamik köprüsü olacağını belirterek, "Bunu yapmazsanız proje sağlam ve verimli olmaz. Deprem anlamında en büyük depremleri oluşturan Kuzey Anadolu fayına 10 km mesafede olacağı için en çok etkilenmesi muhtemel bir yapı olacak. Japonya'daki de depreme yakın ama bu köprü de onunla yarışacak bir köprü olacak. Japonya'daki köprü tek parçadan oluşuyor. Buradaki köprü iki ayrı tabliye olacak. Bunlar çok sağlam birbirlerine bağlanmış oluyor. İki tabliye arasında hava geçişini sağlıyoruz. Rüzgar fırtınası sırasında hava akımını karıştırarak, köprünün havalanmasına engel olacak. Orta açıklığı boş bıraktığımız zaman aerodinamik bir köprü elde edilmiş oluyor. Burada bir numaralı sorun rüzgar, iki numaralı sorun deprem. İkisine karşı da tedbir alınmış oluyor. Bu köprü Osmangazi Köprüsü'ne benzeyecek. Yavuz Sultan Selim Köprüsü'ne benzer bir çözüme gidebiliriz. Mühendislik bilgileri için de en iyileri alıp buraya tatbik etmeye çalışıyoruz. Bizim arkamızdan gelen köprülere bilimsel ışık tutacak bir sonuç ortaya çıkabilir. Çin'de çok fazla köprü yapılıyor. Rekor kısa zamanda geçilebilir. Ama diğer köprüler gibi mühendislik tarihinde özellikle not düşülmüş bir köprü olarak kalacak. Vatandaşlar geçiş için 15 Euro artı KDV ödeyecek" diye konuştu.

"Kısa zamanda köprüdeki inşaatlara başlayacağız":

Daelim-Limak-SK-Yapı Merkezi OGG Grubu adına konuşan Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir de köprüyü 4 yılda bitirmeyi hedeflediklerini belirterek, "Köprü dünyanın en uzun köprüsü olacak. 2023 m kule açıklığı olan en uzun köprüyü yapmak için ortaklık yaptık. Dünyada bugüne kadar yapılan köprüler içerisinde kule açıklığı en fazla 1920 m köprü var. Biz bunu yaptığımız anda dünyanın rekoru Türkiye'nin eline geçecek. Dünyanın en büyük proje firmaları tarafından hazırlanan bir proje olacak. Kısa zamanda köprüdeki inşaatlara başlayacağız. Temel etüdlere göre dizayn ve statik hesaplar yapılıyor. Türkiye dünyanın ilk 10 ekonomisine girmek için 2023 hedeflerini ortaya koydu. 5.köprüyü yapmak üzereyiz. Ekonomiye çok büyük katkı sağlayacak. Önümüzdeki 4 yılda tamamlamayı hedefliyoruz." dedi.

Yıllık Rapor