haber
Kullanıcı Adı
Şifre

Yurtdışı Haberler   Şirket Haberleri

5.12.2016

IC Içtaş-Astaldi Ortaklığı'nın KÖİ Modeliyle Yapımını Üstlendiği St. Petersburg Yüksek Hızlı Batı Çevreyolu Hizmete Açıldı

Rusya’nın St. Petersburg kentinde, IC İçtaş ve İtalyan Astaldi firmalarının kurduğu ortak girişim tarafından KÖİ modeliyle yapılan, 2,2 milyar Euro maliyetli St. Petersburg Yüksek Hızlı Batı Çevreyolu'nun açılışını Rusya Devlet Başkanı Putin yaptı...

Rusya’nın St. Petersburg kentinde, IC İçtaş ve İtalyan Astaldi firmalarının kurduğu ortak girişim tarafından yapılan, 2,2 milyar Euro maliyetli St. Petersburg Yüksek Hızlı Batı Çevreyolu Projesi tamamlandı.

Türk firması IC İçtaş’ın ana yüklenicilerinden olduğu, Rusya'da bugüne kadar yapılan en önemli kamu-özel ortaklığı projelerinden biri olarak gösterilen ve kentin ulaşım sisteminde stratejik öneme sahip St. Petersburg Yüksek Hızlı Batı Çevreyolu’nun açılışını Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin yaptı.

Putin açılışta yaptığı konuşmada, projenin, hem St. Petersburg halkı hem de Rusya’nın tüm kuzeybatı bölgesi için büyük önem taşıdığını belirtti. Putin, aralarında Türk işçi ve mühendislerin de bulunduğu projede yer alan ekibe teşekkür etti. Rusya’nın bu bölgesinden ayda 3 milyon aracın geçtiğine işaret eden Putin, projenin hayata geçmesiyle bu rakamın 6-7 milyon araca çıkacağını bildirdi.

IC Holding Yönetim Kurulu Üyesi Fırat Çeçen?, "Böyle unsurların yer aldığı bir projenin, bu kadar sürede, Türk mühendisinin, Türk işçisinin ve bir Türk firmasının liderliğinde yapılması, gerçekten gurur verici":

IC Holding Yönetim Kurulu Üyesi Fırat Çeçen, 2012’de ihalesi yapılan, deniz içinde yapılar, köprüler ve su altı geçişleri gibi farklı mühendislik uygulamaları bulunan Proje’yi, yaklaşık 3,5 yıl içinde tamamlamayı başardıklarına dikkati çekti. Çeçen, "Böyle unsurların yer aldığı bir projenin, bu kadar sürede, Türk mühendisinin, Türk işçisinin ve bir Türk firmasının liderliğinde yapılması, gerçekten gurur verici" dedi.

Projenin, Rusya için çok önemli bir altyapı projesi olduğunun altını çizen ve bu nedenle Türkiye ile Rusya arasında yaşanan gerginliğin kendilerine yansımadığını dile getiren Çeçen, şunları kaydetti: "Biz de zaten, iki ülke arasındaki derin kardeşlik ve iş birliği bağları nedeniyle, bu sürecin geçiş süreci olduğunu bildiğimizden, bu dönemi atlatmayı başardık. Şimdi tekrar oluşturulmuş eski iş birliği atmosferinin, önümüzdeki dönemde yine aynı şekilde büyük projelerde yer almamızı sağlayacağını düşünüyoruz." 

Proje kapsamında, 7.493 metrelik viyadük, deniz kanal köprüsü, iki adet asma köprü, 400 metre uzunluğunda tünel, üst geçitler ve geçici teknolojik platformlar inşa edildi. Türk şirketi IC İçtaş, toplam 11,5 kilometrelik yol inşa etti.

 

Yıllık Rapor