haber
Kullanıcı Adı
Şifre

Şirket Haberleri

29.7.2016

Siemens 160 Yıldır Türkiye'de

Siemens Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Hüseyin Geliş: "160 yıldır Türkiye’deyiz. Siemens hep, Türkiye ile birlikte büyüyen, değişen ve gelişen bir şirket oldu. Biz hiçbir dönemde Türkiye’den çıkmayı düşünmedik. Siemens’in Türkiye’de sunduğu ürün, çözüm ve hizmetler enerjiden endüstriye, sağlıktan altyapı ve ulaşıma kadar çeşitlilik gösteriyor"...

Siemens Türkiye, bu yıl 160. kuruluş yıldönümünü kutlarken Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Hüseyin Geliş, Siemens’in Türkiye ayağına ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.

Geliş, “160 yıldır Türkiye’deyiz ve Siemens olarak Türkiye’de faaliyet gösteren ‘Alman kökenli bir Türk şirketi’ olduk. Siemens, 2. Dünya Savaşı sırasında bile Türkiye’deki ofisini kapatmayan tek yabancı firmaydı. Almanya’da kuruluşundan yalnızca 9 yıl sonra bölgedeki fırsatları öngörerek Türkiye topraklarına geldi. O günlerde Siemens’in Almanya’dan sonra İngiltere ve Rusya’nın ardından yatırım yaptığı üçüncü bölge olarak konumlanıyordu. Siemens’in Türkiye’deki geçmişi 1856’da ilk telgraf cihazının Siemens&Halske tarafından getirilmesiyle başladı. 1907’de Siemens&Halske’nin ilk kurumsal ofisi İstanbul’da açıldı. Bu süreçte Siemens hep, Türkiye ile birlikte büyüyen, değişen ve gelişen bir şirket oldu.

Bugünlerde bazı yeni gelen şirketlerin endişeleri olabilir belki. Ama biz onlarla da görüşerek Türkiye’ye olan güvenimizi anlatıyoruz. Biz hiçbir dönemde Türkiye’den çıkmayı düşünmedik. Haftaya Almanya’dayım ve yine Türkiye’yi ve güvenimizi anlatacağız” dedi.

Geliş sözlerini şöyle sürdürdü, “Siemens’in Türkiye’de sunduğu ürün, çözüm ve hizmetler enerjiden endüstriye, sağlıktan altyapı ve ulaşıma kadar çeşitlilik gösteriyor. 9 bölümün tamamında faaliyet gösteriyoruz. Ayrıca ‘Siemens Finansal Services ‘ (SFS) de Türkiye’de faaliyet gösteriyor. Siemens’in bugüne başarı ile gelmesinin en önemli sebebi ise güven ve sürdürülebilirlik”

"Dijital dönüşümü Türkiye gerçekleştirebilir":

Gelecek ile ilgili planları anlatan Hüseyin Gelis, dijital dönüşümü Türkiye’nin gerçekleştirebileceğine inandığını, bununla birlikte oluşacak altyapının Endüstri 4.0 için de temel oluşturacağını, bölgede bunu sağlayabilecek başka bir ülke olmadığını ifade etti.

Geliş şunları söyledi; “2013 yılında Almanya tarafından gündeme taşınan Endüstri 4.0 ile birlikte, bu vizyonu Türkiye’de tanıtmak ve ülke stratejilerinin belirlenmesi için çalışmalarımız sürüyor. Siemens olarak Türkiye’de bu konunun öncülüğünü üstlendik. Örneğin, 2014 Şubat ayında, Almanya’nın bu konuyu gündeme getirmesinden yalnızca 10 ay sonra, sektör basınına ‘Endüstri 4.0 nedir?’ konulu bir toplantı düzenledik. Ekim 2015 itibarıyla sahaya çıktık, üniversiteler gibi kurumların da aralarında olduğu 40’dan fazla etkinlikte ‘Endüstri 4.0 nedir?’ konusunu anlattık. An itibarıyla 20’den fazla etkinlik de planlanmış durumdayız. Kamuyla da fi kir alış verişinde bulunduk. Aralık 2015’te dönemin Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık’ı ziyaret ettik. Şubat 2016’da, Bilim ve Teknoloji Yüksek Kurulu, Endüstri 4.0 konusunda ulusal çalışmaların başlatılmasına yönelik bir karar alındığını açıkladı. Siemens Türkiye sponsorluğunda www.endustri4.0.com, Endüstri 4.0 Platformu’nu hayata geçirdik.“ dedi.

Endüstri 4.0, 4. Endüstri Devrimi ya da 4. Sanayi Devrimi terimi ilk olarak 2011 yılında Almanya Hannover Fuarı'nda kullanıldı. Üretim sektöründeki önemli endüstriyel devrimler sonrası ülkeler ve şirketler küresel boyutta yaşanan bu değişimlere ayak uydurmak zorunda kalmış ve artan rekabet koşulları arasında rekabet üstünlüklerini devam ettirebilmek amacıyla bazı stratejiler geliştirmişlerdir. Almanya'da gündeme gelen Endüstri 4.0 da bu stratejilerden birinin adıdır.

Yıllık Rapor